Extret de: http://goo.gl/46skot |
Al finalitzar la convenció de l'Associació Nort-americana de Psicologia es va plantejar un mètode per fomentar la comunicació entre els examinadors i l'intercanvi d'idees. L'any 1956, Benjamin Bloom, i els seus col·laboradors, arrel d'aquesta idea van fer una classificació de les activitats educatives, la qual estava distribuida de les més senzilles a les més complexes. Aquesta classificació s'anomena Taxonomia de Bloom i pretén que després d'haver realitzat un procés d'aprenentatge, l'estudiant ha d'haver adquirit noves habilitats i coneixements.
A partir d'aquesta classificació, van dividir les activitats educatives en 3 dominis: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor.
- Cognitiu:
- Recordar.
- Comprendre.
- Aplicar.
- Analitzar.
- Avaluar.
- Crear.
- Afectiu: fan referència als valors i a les actituds i hi ha una gran dificultat de classificació, atès que estan relacionats amb les emocions i els sentiments.
- Psicomotor:
- Percepció
- Disposició
- Mecanisme
- Resposta complexa
- Adaptació
- Creació.
Extret de: http://goo.gl/I8YBYa |
Per acabar, vull fer referència a aquesta teoria relacionada amb l'Ipad. En la següent imatge es poden veure aplicacions per l'Ipad que corresponen a les categories del domini cognitiu, esmentades per Bloom:
Extret de: http://goo.gl/CJb4z |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada