Extret de: http://goo.gl/FIsslj |
Aquesta definició del blog en la que ens aporten Balagúe i Zayas, la qual ha sigut extreta de Wikipedia i és bastant general. Si ens centrem més en la funció dels blogs en l'educació, podríem dir que és un mitjà pel qual els alumnes i professors poden comunicar-se fàcilment i també és una eina que reflecteix els coneixements que s'estan estudiant o que ja han estat assolits i a més a més "permeten combinar el treball a l'aula i el treball a distància."
Els autors d'aquest llibre ens afirmen que hi ha diversos tipus de blogs i són aquests :
- Blogs de Centre: acostumen a ser revistes digitals formades per textos informatius d'opinió, de creació, etc.
- Blogs destinats a seminaris i cursos de formació en TIC per al professorat.
- Blogs de professors (individuals): en els quals hi ha reflexions sobre educació, sobre metodologia, sobre les TIC en l'educació, etc.
- Blogs d'aula:
- Blog d'aula del professor: proporcionen informació a l'alumne.
- Blog de professor-alumnes: serveixen com a quadern digital, el qual agrupa les informacions del professor i les entrades dels alumnes
- Blog d'aula de l'alumne: s'usen per executar les tasques proposades pel professor, com a carpeta d'aprenentatge digital, com a guia de navegació i com a guia de recursos per al blog.
Informació extreta de: Balagué, F. i Zayas, F. Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents. Barcelona, 2007.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada