dijous, 1 de gener del 2015

Taxonomia de Bloom

Extret de: http://goo.gl/46skot
Al finalitzar la convenció de l'Associació Nort-americana de Psicologia es va plantejar un mètode per fomentar la comunicació entre els examinadors i l'intercanvi d'idees. L'any 1956, Benjamin Bloom, i els seus col·laboradors, arrel d'aquesta idea van fer una classificació de les activitats educatives, la qual estava distribuida de les més senzilles a les més complexes. Aquesta classificació s'anomena Taxonomia de Bloom i pretén que després d'haver realitzat un procés d'aprenentatge, l'estudiant ha d'haver adquirit noves habilitats i coneixements.
A partir d'aquesta classificació, van dividir les activitats educatives en 3 dominis: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor. 
  • Cognitiu:
    • Recordar.
    • Comprendre.
    • Aplicar.
    • Analitzar.
    • Avaluar.
    • Crear.
  • Afectiu: fan referència als valors i a les actituds i hi ha una gran dificultat de classificació, atès que estan relacionats amb les emocions i els sentiments.
  • Psicomotor:
    • Percepció
    • Disposició
    • Mecanisme
    • Resposta complexa
    • Adaptació
    • Creació.
Això es pot veure gràficament en les següents piràmides: 
Extret de: http://goo.gl/I8YBYa
Per acabar, vull fer referència a aquesta teoria relacionada amb l'Ipad. En la següent imatge es poden veure aplicacions per l'Ipad que corresponen a les categories del domini cognitiu, esmentades per Bloom:
Extret de: http://goo.gl/CJb4z
Per últim i com a activitat he creat una taula amb tot el que hem fet a GTIC,basada en el domini cognitiu de la Taxonomia de Bloom:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada